Degeaba…?!

Tudor Gheorghe - Degeaba...?!

Tudor Gheorghe - Degeaba...?!

„Au trecut 20 de ani de la căderea comunismului…!”. Stau şi mă tot uit la propoziţia asta minunată, câte implică ea politic sau social, economic, personal. Urăsc comunismul, în sinea mea cred că este responsabil de distrugerea/dispariţia românului (zilele astea m-am încrâncenat din nou privind fotografiile comentate de aici , aici sau aici). Poate nu a României, tânărul stat care promitea atât de mult viitor la un moment dat sub căpăstrul regalităţii de import, cât a comuntăţilor de oameni de pe aici, aşa cum au ştiut ei să se chivernisească de-a lungul veacurilor. Cred că mai exista o şansă în 89 de a învia . Nu s-a întâmplat.

Am îmbătrânit cu sintagma asta, „căderea comunismului” şi după 20 de ani văd o Românie de care mă simt aproape străin. Răul care era înainte a vegetat bine mersi şi după, în ciuda violenţei cu care ne-am dorit să îl lovim. Am murit pentru a fi siguri că scăpăm de el, să fim siguri de înviere, dar nu a fost suficent. Nu ştiu cum ar fi un sfârşit frumos în povestea noastră, un început, poate nu am murit destul, poate trebuia să punem mai multă rugăciune în lucrarea noastră. Acum însă mi se pare ireversibil, cred într-o Românie pe care nu o mai găsesc aici, care s-a mutat cu tot adâncul ei la Domnul.

„…74 de instrumentisti, 60 de coristi alaturi de o trupa rock vor evolua sub bagheta orchestratorului si dirijorului Marius Hristescu intr-o reprezentatie originala, un spectacol diferit de cele cu care v-a obisnuit maestrul Tudor Gheorghe.” Un concert şi o interogaţie, „Degeaba…?!”, sper să aducă bucurie şi o rază de lumină adevărată în preajma Crăciunului trucat cu beculeţe, falşi colindători şi coroane din flori de plastic.

Bilete se pot lua de aici.

Lasă un răspuns

