„Vraciul” – 1982, reg. Jerzy Hoffman

"Vraciul"

"Vraciul" - 1982, reg. Jerzy Hoffman

Vraciul – „Znachor” este un frumos film de dragoste din 1982, ecranizare poloneza a romanului omonim al lui Tadeusz Dotega Mostowicz (cartea a facut istorie in Romania de dinainte de ’89). Regia filmului apartine lui Jerzy Hoffman iar in rolul profesorului Rafal Wilczur/vraciului Antony Kosiba joaca Jerzy Binczycki caruia cred ca ii este datorat o mare parte din succesul peliculei. O mare parte din actiune se petrece in Polonia ortodoxa, insusi presonajul principal este ortodox. Am cautat cateva referinte si am aflat ca exista o Biserica Ortodoxa a Poloniei inca din secolul al IX-lea, intemeiata de Sfintii Chiril si Metodiu. In secolul XVI multi dintre ei „au fost adusi sub ascultarea” Papei sub numele de greco-catolici . In prezent Biserica Ortodoxa a Poloniei numara 1 milion de credinciosi.

Revenind la film, l-am revazut cu placere si cred ca o sa va placa si voua daca nu l-ati vazut deja…

4 comentarii to “„Vraciul” – 1982, reg. Jerzy Hoffman”

  1. Am vazut filmul inainte de 89 si mi-a ramas bine intiparit in memorie desi eram copil. In urma cu vreo 9 ani am citit cartea si mi-a placut foarte mult. Anul trecut am recitit cartea, suprinzator, cu aceeasi placere si am si revazut filmul care l-a randul lui mi-a lasat aceleasi impresii frumoase ca prima data. „Vraciul”, cartea sau filmul ramane unul din lucrurile frumoase care mi s-au intamplat in aceasta viata desi tipul de scriitura al autorului polonez nu se pliaza pe gusturile mele literare.

  2. Am vazut filmul Vraciul prin anii „80 si am acum dupa atita timp in memorie frumoasele cintece si melodia filmului. Mi-ar face deosebita placere sa pot arata si copiilor mei asemenea opera a unui cineast si o adevarata capodopera a literaturi poloneze.

  3. nu stiu cum sa vad filmul

Lasă un răspuns

