Ajutor pentru o familie de tineri din Cluj

Este vorba despre o tânără familie greu încercată din Cluj despre care am aflat din relatarea unui prieten de la biserica studenţilor creştini ortodocşi din Cluj. Comunitatea tinerilor de acolo a încercat să îi ajute şi am postat mai jos istoria demersului lor. Ei fac chetă pentru asemenea cazuri, din puţinul sau mai multul fiecăruia, într-un program numit de ei „Program 20”, dar acum au fost depăşiţi financiar. Detalii despre activitatea lor filantropică puteţi afla aici.

„… am încercat să ajutăm o familie care provine de la casa de copii (Mirabela si Cosmin). Ea era insarcinata in luna a saptea si se mutasera de curand intr-o chirie noua. Din pacate, joi a nascut prematur, iar copilasul a trait doar cateva ore.Nu se astepta nimeni la un final atat de tragic. Prin intermediul unei fete de la biserica, care ii cunoaste bine pe acesti tineri, am hotarat sa ne ocupam noi de inmormantare – alocand fonduri din programul ’20’, Am primit si binecuvantarea Parintelui in acest sens si am inceput demersurile (sicriu, loc de veci, hainute pentru copil, etc.) Din pacate, acest necaz i-a prins foarte nepregatitri din punct de vedere financiar (de fapt, nici asa nu o duc deloc bine).

Le-am oferit 1300 de lei din fondurile programului ’20’, crezand ca vom acoperi toate chetuielile de inmormantare (+medicamente si hrana pentru Mirabela, care se afla inca la Terapie Intensiva+o pereche de pantaloni si pantofi de gala pentru el, deoarece are numai adidasi).
Insa, vineri, mama lui Cosmin, care era de mult bolnava psihic intr-o forma foarte severa, s-a sinucis. El e originar din Medias. Acolo locuia si mama lui.

Voi trece peste impresiile si trairile din acea zi, pentru a ajunge la scopul acestui mesaj. Data fiind si tragedia cu mama lui, crezand si noi ca vom obtine un loc de veci intr-o alta parte a orasului – dar aceasta solutie ne-concretizandu-se – am ramas fara o varianta concreta.
Ne-am interesat la Primarie, si se poate repartiza pe Valea Chintaului (acolo au mai ramas locuri), dar costurile sunte de 650 de lei+saparea gropii (inca 4-500, nu stiu exact).
Din fondul ’20’ nu mai putem sa ii ajutam, deoarece am alocat apropae jumatate din fonduri deja pentru ei (1300) si sunt si alte familii care au nevoie.
Vom face un imprumut, pentru ca problema e foarte stringenta. Teoretic, azi ar trebui rezolvata, pentru ca maine sa fie inmormantarea.
Asadar, cei dintre DVS care nu sunt inscrisi in programul ’20’ sau aveti posibilitati financiare mai insemnate, va rog sa sprijiniti demersul nostru. O puteti face fie la biserica, intr-un plic, mentionand „Pentru Mirabela si Cosmin”, fie in contul de pe site, îl postez şi mai jos.
Sper sa rezolvam astazi cu locul de veci si  sa va anunt la ce ora e, maine, inmormantarea (Parintele a spus ca va sluji el). Tinerii acestia nu prea au prieteni. Ar insemna mult pentru ei daca le-am putea fi alaturi. (Va participa la inmormantare doar Cosmin, ea fiind inca la Terapie Intensiva).
Multumesc anticipat.

RO 35 BUCU 6411 3653 2511 RO 01 cont de lei deschis la Alpha Bank Cluj;  Administrator: Mureşan Octavian Horaţiu.”

4 comentarii to “Ajutor pentru o familie de tineri din Cluj”

  1. 17 august

    „Multumesc celor care au trimis mesaje de incurajare si sume de bani.

    Am imprumutat in jur de 900 de lei si am achitat toate serviciile necesare:
    – locul de veci a fost 600 de lei (in cimitirul de pe Valea Chintaului, administrat de RADP, concesionare pe 20 de ani; suma e cu reducere, in mod normal fiind 650). Am incercat in prealabil si alte variante (Floresti, Tauti – dar, din diferite motive, nu s-a concretizat nici una. Intram in criza de timp si solutia de mai sus a fost cea mai buna).
    – serviciile funerare de la cimitir (gazduirea la capela pentru cateva ore, transportul de la capela la groapa, saparea gropii, etc). Aici am obtinut cea mai semnificativa reducere, doamnele de acolo fiind foarte impresionate de caz. De la 500 de lei, ne-a lasat la 180. (Nu au acceptat alte persoane care sa sape groapa, decat angajatii proprii).
    – O cruce de lemn si o coroana 85 lei
    – Parastas si colacei – 50 de lei (am luat minimum necesar)

    Mentionez ca anterior le-am acordat 1300 de lei din programul ’20’ pentru sicriu, medicamnetele si hrana Mirabelei (care se afla inca la ATI, dar e bine, e constienta si e vizitata zilnic de fete de la bisericuta), imbracaminte pentru Cosmin si cea a ramas pentru sicriul si inmormantarea mamei lui care s-a sinucis.

    Repet, totul e pregatit si achitat, deoarece am imprumutat suma necesara de la o persoana.

    Cei care doriti sa sprijiniti cazul, va rog sa depuneti banii la biserica (in cutia de donatii) sau in contul specificat pe site-ul ASCOR.

    Inmormantarea a avut loc astazi la cimitirul de pe Valea Chintaului (Str,Oasului, cartier Iris, langa Real).

    Multumesc inca odata pentru solicitudine si solidaritatea pe care ati dovedit-o!

    P.S E foarte-foarte scump sa mori. Tragic. Si am redus totul la minim. Din pacate, de ‘ajutorul pt inmormantare’ oferit de stat via Directia Muncii beneficiaza doar persoanele care cotizeaza la contributiile sociale. Copilasii nu… „

  2. Putem cumva sa-l contactam direct pe Cosmin?

  3. Cred ca da, sunati la 0752-908.555 sau scrieti un mail pe octavianmuresan@yahoo.com si cereti detalii. Octavian Muresan este cel care se ocupa din partea ASCOR Cluj de aceste situatii.

  4. Doamne ajuta.
    Am aflat cu surprindere de acest site si doresc sa va multumesc pentru ca sunteti alaturi de acesti tineri.

    Situatia s-a limpezit intre timp – cel putin din punct de vedere financiar.

    Acum, cel mai important ajutor pe care il puteti oferi este RUGACIUNEA. Mirabela se reface fizic, insa a trecut printr-o depresie – inerenta oarecum acestei situatii. Cosmin ii este alaturi si speram ca Domnul sa ii poarte in brate in aceste clipe grele pentru ei.

    Multumesc inca odata in numele lor si in numele Ascor Cluj.

    Doamne ajuta.

Lasă un răspuns

