“Hachiko”

"Hachiko"

"Hachiko"

Filmul mai este cunoscut şi sub numele „Hachiko Monogatari” şi este inspirat din povestea reala a câinelui Hachiko, din rasa Akita, a cărui fidelitatea faţă de stăpânul său s-a manifestat mult după moartea acestuia.Prima dată am văzut „Hachiko” la bulgari cred că prin 1989, premiera s-a având loc în 1987. Am rămas marcat de el, l-am căutat ulterior dar nu am dat de el, regizorul Seijiro Korayama nu este cunocut la noi deşi mai are câteva filme premiate în Japonia. L-am revăzut acum şi nu m-am înşelat atunci, mi-a mers direct la inimă, până la lacrimi. Nu este doar un film pentru iubitorii de animale,  este totodată o meditaţie asupra vieţii şi a morţii,  un film despre „cel mai bun prieten al omului” dar şi despre neputinţa omului de amerge uneori mai adânc în apropierea de celălalt, de a trăi viaţa şi relaţia personală la extrem, până la capăt. Pentru cât de frumos este recreată atmosfera interbelică japoneză, mai ales la nivelul relaţiilor interumane, mă gândeam iniţial că o să-l găsesc în repertoriul lui Kurosawa…

A nu se confunda cu remake-ul făcut de americani, „Hachiko”.

Filmul japonez se desfăşoară între 1923 şi 1935 şi … mai multe nu adaug. Mai jos este trailerul.

3 comentarii to ““Hachiko””

  1. Blogul acesta a devenit, de o anumita perioada de timp, sursa de inspiratie a unui anumit cititor pt vizionarea unor „filme bune”. Cititor care il roaga pe autorul blogului, in numele mai multor cititori care va urmaresc si din acest punct de vedere, sa recomande o lista de filme pe care dumnealui le considera ca au meritat si merita vizionate.
    Cu multumire, un cititor (mai mult sau mai putin) fidel.
    P.S. Nu ma supar daca nu va fi publicat comentariul acesta, sau daca nu va (putea) fi luat in considerare – inteleg ca implica timpul dumneavoastra, nu doar bunavointa. Multumim, pt lucrurile bune pe care le regasim in paginile blog-ului dumneavostra.

  2. Multumesc pentru incredere Valeria, o sa ma gandesc la ce am mai vazut si nu am mentionat aici. Acum imi vine in minte o serie vazuta inainte de 89, „Decalog”, zece filme de cate o ora realizate de regizorul polonez Kieslowski (cateva le-am revazut de curand ).
    Uneori mai tin dieta de internet si de aici intarzierea postarilor…

  3. Foarte buna ideea cu dieta de internet – adica a posti de internet. E foarte subtila patima internetului, chiar si cand acesta e folosit pt un motiv anume, cat se poate de serios…
    Multumesc si eu ca mi-ati raspuns. Asteptam sa ne recomandati niste filme pe care le considerati ca merita vizionate.
    Numai bine, Doamne-ajuta!

Lasă un răspuns

