Petros Gaitanos – “Sto pa kai sto ksanaleo”

Sto pa kai sto ksanaleo

Sto pa kai sto ksanaleo
Sto gialo min katebeis
Ki o gialos kanei fourtouna
Kai se parei kai diaveis

Ki an me parei pou me paei
Kato sta vathia nera
Kano to kormi mou varka
Ta herakia mou koupia
To mandili mou panaki
Mbainobgaino sti steria

Sto pa kai sto ksanaleo
Mi mou grafeis grammata
Giati grammata den ksero
Kai me pianoun klamata.

Ţi-am spus de-atâtea ori

Ţi-am spus de-atâtea ori
Să nu cobori la ţărm.
Pe mare se iscă aşa de uşor furtuna
Şi te poate înghiţi.

Dacă mă trage spre adâncuri,
O să mă prefac în corabie.
Mîinile or să-mi fie vâslele, iar batista pînzele
Şi am să vin la ţărm după pofta inimii.

Ţi-am spus de-atîtea ori
Să nu-mi mai scrii nici o scrisoare,
Nu ştiu a citi.
Mă uit la scris şi plânsul mă îneacă.

Este o melodie veche grecească populară din fostul Bizanţ, teritoriul actual al Turciei. Aceasta este versiunea lui Petros Gaitanos, interpretarea lui Giorgos Dalaras o găsiţi aici , mai jos este versiunea turcească a sa, ‘Seni alirsa furtuna’ .

‘Seni alirsa furtuna’

Etichete:

3 comentarii to “Petros Gaitanos – “Sto pa kai sto ksanaleo””

  1. Si Mpampis Stokas o canta frumos:

    🙂

    Toate cele bune! Domnul cu noi!

  2. Aşa este, mai puţin chitara electrică, nu cred că era cazul … Dintre cele ascultate mai potrivită mi se pare interpretarea lui Dalaras, dar în mare măsură pentru că este live. Petros Gaitanos a cântat şi psaltică bizantină,are o voce mult mai potrivită pentru asemenea partituri. Chiar mi-aş dori să îl văd într-o înregistrare live.
    Doamne ajută, părinte!

    Iasu Daniela!🙂

Lasă un răspuns

